piątek, 24 stycznia 2014

Muzyka/ Enej





Przygoda z muzyką

Wywiad z Grzegorzem Łapińskim, saksofonistą i klarnecistą folkowego zespołu Enej.

Aleksandra Żuk: Dlaczego zdecydowałeś się dołączyć do zespołu?
Grzegorz Łapiński: Do zespołu dołączyłem cztery lata temu. Dlaczego? Bo podobało mi się to, co chłopaki robią, a akurat szukali saksofonisty.
A.Ż.: Jak zaczęła się Twoja przygoda z muzyką?
G.Ł.: Moja przygoda z muzyką rozpoczęła się w wieku czterech lat, kiedy rodzice zaprowadzili mnie i starszego brata na pierwszą lekcję gry na fortepianie.
A.Ż.: Jakie są Twoje zainteresowania pozamuzyczne?
G.Ł.: Niestety, na zainteresowania pozamuzyczne mam ostatnio bardzo mało czasu, ale przede wszystkim bardzo lubię żeglować, dużo czasu spędzam na rowerze, a zimą, kiedy tylko się da, zjeżdżam na desce. Poza tym uwielbiam podróżować i spędzać czas ze znajomymi.
A.Ż.: Jaki jest Twój gust muzyczny, podobny do muzyki granej przez Wasz zespół, czy zupełnie inny?
G.Ł.: W przypadku, gdy ktoś zadaje mi to pytanie, lubię przytaczać zdanie wypowiedziane przez mojego profesora z Akademii Muzycznej, który powiedział, że muzyka nie dzieli się na poszczególne gatunki, tylko na dobrą i złą, tak więc zdarza mi się słuchać najróżniejszej muzyki, od hip-hopu przez rock, muzykę ludową, muzykę filmową czy jazz, byle by to miało odpowiedni poziom muzyczny.
A.Ż.: Kto jest Twoim autorytetem?
G.Ł.:
W kwestiach zawodowych - o dziwo - odbiegnę od muzyków, tylko podam przykład sławnego Olsztyniaka, czyli Krzysztofa Hołowczyca, bo wiem, że jest niesamowitym perfekcjonistą, zupełnie oddanym swojej pasji - pracy i że zawsze wymaga od siebie co najmniej tyle, ile jest w stanie osiągnąć. Jest też kilka osób wartych uznania, które działają charytatywnie, jak np. Jurek Owsiak, który do tego jest jeszcze świetnym człowiekiem.
A.Ż.: Dziękuję bardzo za wywiad!
G.Ł.: Ja też dziękuję.


Aleksandra Żuk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz